Sjportiefestasie

Beleef - Beweeg - Bereik

Vanaf 1 september 2021 starten wij met onze 20-20-20 uitdaging. In 3 periodes van 20 dagen organiseren we in samenwerking met verschillende partners activiteiten in het kader van een gezonde leefstijl, ontmoeten en samenzijn en het uiteindelijk ontdekken en verleggen van grenzenMaak kennis met nieuwe beweegactiviteiten, verleg je grenzen en kom in beweging.

Themaperiodes

De 20-20-20 uitdaging bestaat uit 3 periodes van 20 dagen. Elke periode staat een ander thema centraal met activiteiten die daarbij aansluiten. Op deze pagina lees je meer over de 3 periodes en de bijbehorende thema’s en kennismakingsactiviteiten. Kies de periode die bij jou past of waar jij nieuwsgierig naar bent en doe met ons mee!

Spelregels

  • Je kiest zelf of je aan één, twee of alle drie de periodes deelneemt;
  • Deelnemen aan de activiteiten is gratis;
  • Inschrijven is verplicht. Dit is mogelijk via de activiteiten in de agenda;
  • Tijdens de activiteiten volgen we de RIVM-richtlijnen (i.v.m. corona).

 

Heb je vragen over de Sjportiefestasie? Of ervaar je problemen met inschrijven? Mail dan naar iksportmee@roermond.nl>>

slider Sjportiefestasie Sportservice Roermond

Ga de uitdaging met jezelf aan

Hoe formuleer ik een goede doelstelling?

Een doelstelling formuleren is niet altijd even gemakkelijk en we leggen ons vaak een te hoge druk met een te hoge doelstelling. Door een te hoge verwachting aan jezelf te stellen ervaar je tegenslagen en wordt vaak het doel aangepast i.p.v. de strategie. Op deze manier zal je vaak minder trots zijn op het behalen van het resultaat.
Wees eerlijk en realistische tegenover jezelf wanneer je een uitdaging aangaat. Probeer daarom je doel zo SMART mogelijk te maken.

Wat is een SMART doelstelling?

Specifiek: wees niet dubbelzinnig maar duidelijk voor jezelf, vul je doelstelling zo concreet mogelijk in
Meetbaar: je doelstelling kan je waarnemen door bijvoorbeeld een gedragsverandering of zichtbaar resultaat denk zoals gewicht of prestatie
Acceptabel: de doelstelling mag een uitdaging zijn, maar niet te hoog gegrepen. Het past perfect bij jou
Realistische: een beginnende sporter loopt niet na 5 weken een marathon. Je doelstelling moet geen blok zijn aan je been, ga voor succeservaring. Hierdoor blijf je gemotiveerd
Tijd: Zorg voor een juiste balans tussen spanning en ontspanning. In het begin zijn wij geneigd om te snel te starten met veel enthousiasme, probeer dit te doseren en geef je lichaam de tijd om te wennen aan je nieuwe ritme.

Ben bij het formuleren van je doelstelling niet teveel gefocust op het behalen van een bepaald product, zoals het behalen van de gewenste kilograms. Het proces en de verandering van een actieve en gezondere levensstijl is veel belangrijker en langer vol te houden. Dan is dat snoepje tussen door ook minder erg.

Vul de uitdagingskaart in en start je nieuwe avontuur om je doelstelling te behalen.
Heel veel succes!

Periode 1: 1 september - 20 september

Een frisse start

Na de zomervakantie gaan we voor een frisse start. Maak kennis met verschillende vernieuwende vormen van wandelen en hardlopen.
Ben je op zoek naar handvaten op het gebied van gezonde voeding? Ook dan is deze periode interessant voor jou.

De beweegactiviteiten die deze periode worden aangeboden zijn Powerwalk en Slowrun. Beide activiteiten worden twee keer aangeboden: een kennismaking en een vervolgles.
Tijdens deze periode worden ook twee leefstijl workshops verzorgd: Vitaliteit en Etiketten lezen.

Benieuwd wat de activiteiten inhouden en weten wanneer deze plaatsvinden? Of wil je inschrijven? Lees verder bij activiteiten aanbod.
Door te klikken op de activiteit kom je op de agenda pagina waar je kunt inschrijven. >>

slider Sjportiefestasie Sportservice Roermond

Periode 2: 21 september - 10 oktober

Ontmoeten

Deze periode staat ontmoeting en verbinding centraal, want samen wandelen is gezelliger dan alleen. Nodig je buurman- of vrouw, broer/zus, vriend/vriendin uit voor een ommetje.
Daarnaast kun je alleen of samen meedoen aan verschillende laagdrempelige wandel activiteiten. Onderstaande wandel activiteiten vallen onder het Meer Bewegen voor Ouderen aanbod. De minimum leeftijd om deel te nemen aan deze activiteiten ligt daarom normaal gesproken op 60 jaar. Tijdens de Sjportiefestasie periode (21 september – 10 oktober) mag iedereen die dat wil meedoen aan deze activiteiten.

Wie nodig jij uit voor een gezamenlijke wandeling? Nodig iemand uit jouw omgeving uit met een kaartje.

Benieuwd wat de activiteiten inhouden en weten wanneer deze plaatsvinden? Of wil je inschrijven? Lees verder bij activiteiten aanbod.
Door te klikken op de activiteit kom je op de agenda pagina waar je kunt inschrijven. >>

 

Activiteiten aanbod

Ik nodig je uit!

Download de uitnodigingskaart hier. Met deze kaart kun je iemand uit jouw omgeving uitnodigen om samen met jou aan de activiteiten deel te nemen. Want samen is gezelliger dan alleen.

Je kunt samen deelnemen aan een van de georganiseerde activiteiten, maar je kunt ook samen een eigen ‘ommetje’ wandelen of een andere activiteit ondernemen.

Wie nodig  jij uit?

slider Sjportiefestasie Sportservice Roermond

Periode 3: 11 oktober - 30 oktober

Weerbaarheid

Mentaal weerbaar zijn helpt je om te gaan met veranderingen in je leven. Dit zorgt voor een positievere instelling en meer flexibiliteit en kracht. Om jouw mentale weerbaarheid te vergroten moet je eigenlijk grenzen op zoeken. Iets doen of leren wat nét een beetje buiten je macht ligt of wat je nog niet kan. Het leert je om doelen te stellen en te bereiken. Daarnaast helpt het om te werken aan aandacht en focus: mindfulness en ontspanningstechnieken kunnen hierbij een belangrijke rol spelen.

De beweegactiviteiten die deze periode worden aangeboden zijn Bootcamp, Mind-Walk en Boxing. Deze activiteiten worden steeds twee keer aangeboden: een kennismaking en een vervolgles.

Benieuwd wat de activiteiten inhouden en weten wanneer deze plaatsvinden? Of wil je inschrijven? Lees verder bij activiteiten aanbod.
Door te klikken op de activiteit kom je op de agenda pagina waar je kunt inschrijven. >>

slider Sjportiefestasie Sportservice Roermond